2 Temmuz 2014 Çarşamba

SAFRANBOLU BAKLAVASI PÜF NOKTALARI



 
         Arkadaşlar size bu tarifimi daha önce vermiştim. Fakat iyi bir baklava yapabilmek için bazı hususlara dikkat etmek gerekiyor. Sizlerle bunları paylaşırken her canınız istediğinde kocaman tepsilere yapıp bitirmeye çalışmak yerine kendi yaptığım mini fırının tepsisine göre olan ölçüyü vereceğim. Yirmi dilim baklava çıkıyor. Ben iki tepsi yaptım.  Birisi de bülbül yuvası oldu.

   1)-  Öncelikle hamuru açtığınız sofra veya masaya göre bir örtü yapın kenarları bağcıklı olsun alt kısmından bağlayın. Bu şekilde örtü hamurun nemini aldığı için hamuru kolayca istediğiniz incelikte açabilirsiniz.

   2)-Kullandığınız tereyağı;  marketten aldığınız veya köy tereyağı ne olursa olsun yıkamanız gerekiyor. Yağın ayranı ve suyu gidince Tatlınız hem parlak, hem de daha lezzetli olur. Yağı yıkama işlemini şu şekilde yapıyoruz.   
   *Kısık ateşte erittiğimiz yağı , cam bir kasenin içine buz ve su koyup  yavaşça döküyoruz. 10 dakika kadarda buzdolabında bekletip kaşıkla yağı toplayıp suyunu iyice akıtıp tekrar ocakta eritip tatlımıza döküyoruz.

 


 
 


3)-Tatlımıza  asla karbonat veya kabartma tozu koymuyoruz. Aksi halde ertesi gününe kalan tatlı yumuşuyor . Oysa ki baklava damakta dağılmalı. Bunu da sirke koyarak sağlıyoruz.

4)-Tatlının tadı çok önemli şimdi ki şekerlerle yapılan tatlı şerbetleri neredeyse 4-5 saatte şekerlenmeye başlıyor.
Mümkünse Torku marka şeker kullanın ve bu vereceğim ölçü için tadın içine bir tane bebe aspirini atın şekerlenmeyi önlüyor.

5)-Eğer bülbül yuvası yapacaksanız cevizi hemen koymayın. Tatlıyı pişirin pembeleşsin son 10 dakika kala tepsiyi fırından çıkartın cevizlerini koyup tekrar fırına verin aksi halde cevizler çok kızarıyor tadı bozuk oluyor.
 ŞİMDİ SIRA GELDİ TATLIMIZIN TARİFİNE(Bu malzeme 2 tane mini fırın tepsisi için)
Ben hamuru açıp dörde bölüyorum. Bir tepsiye 40 kat oluyor.
 Malzeme:
* Hamuru açmak için buğday nişastası (önceden paketi açıp nişastayı kurutun)

İçine rondodan ince çekilmiş ceviz.

Yağı:Yarım kilo tereyağı(Tepsi başına 250 gr düşüyor)

Şerbeti için:Bir mini fırın tepsisi için 4 kahve fincanı şeker, 2 kahve fincanı su, yarım bebe aspirini, çeyrek limon sıkmadan kabuğuyla 4 dakika kaynat. Ocağın altını kapatınca 3 yemek kaşığı soğuk su kat. Baklava soğuk olacak  tadını ocaktan alınca 2-3 dakika bekletip verin.
(Not: Tepsilere aynı anda tadını dökmeyeceğimiz için tek tepsi ölçüsü verdim.)

Hamur için:(2 tepsi ölçüsü)
*1,5 kahve fincanı yoğurt
*2 yumurta sarısı (beyazını kullanmıyoruz.)
*1 kahve fincanı sıvı yağ
*yarım kahve fincanı sirke
*Yarım kahve fincanından az fazla su. Kararınca un yumuşak bir hamur yapın. Hamura elimi bulaştırmıyorum kaşıkla karıştırıyorum. Çünkü az bir hamur oluyor. Küçük küçük 20 pazı yapıyorum.10 bir tepsiye, 10 diğer tepsiye oluyor.

      Bülbül yuvasının tadını henüz dökmedim. Allah nasip ederse Ramazan'ın ikinci yarısında tadını dökeceğim.
                             Sizlere de  Şimdiden afiyet olsun.

 

 

Hiç yorum yok :