6 Kasım 2013 Çarşamba

FIRIN MAKARNAYI TEFLON TENCEREDE YAPIYORUM DAHA GÜZEL VE PRATİK OLUYOR

 FIRIN MAKARNA(TEFLON TENCEREDE)
Fırın makarnayı ailece çok seviyoruz fakat nar gibi kızarsın diye beklediğimde üst kısmı sertleşiyor.Evde seksen iki yaşında takma dişini kullanamadığı için dişsiz yemek yiyen babaannemiz olduğu için de teflon tencerede yapıyorum hem daha yumuşak hemde pratik ve kolay oluyor.
MALZEME:
(40 cm kutrunda teflon tencerede yapın tencere küçük olursa makarnanız kalın olur o zaman güzel olmaz.

Bir paket şiş makarna (incesinden alıyorum)
2 Yumurta
1 Su bardağı yoğurt
1 Küçük kahve fincanı sıvı yağ
1 Paket kabartma tozu
Ben yarım çay kaşığıda mahlep koyuyorum.(Mahlebi seven miktarını çoğaltsın, sevmeyen koymasın, ben sevdiğim için hamur işlerinde kullanıyorum güzel oluyor.)
Büyük bir çay fincanı rendelenmiş kaşar peyniri.
Kararınca tuz.
YAPILIŞI:
Makarnayı ben pilav pişirir gibi az suyla teflon tencerede haşlarım.Aksi halde vitamininin gittiğini düşünüyorum.Ama siz isterseniz alıştığınız gibi haşlayıp fazla suyunu  süzgeçten akıtabilirsiniz.
     Haşladığınız, suyunu süzdüğünüz aynı tencerede makarnanın içine iki yumurtayı kırın, yoğurdu, yağı, mahlep, kabartma tozu, tuz ve kaşar peynirini katıp bir güzel karıştırın.Aynı tencereye ikiparmak kalınlığında yayın tencerenin kapağını kapatıp  Aygazın en büyük ocağında en kısık konumda ağzı kapalı olarak pişirin arada bir kenarından kızarıp kızarnadığına bakın tencerenin her tarafına ateş tam gelmiyorsa tencereyi arada bir çevire çevire pişirin.Bir tarafı pişince ister balık tavası kapağıyla yada tencere büyüklüğünde düz bir tepsiyle çevirip diğer tarafını da pişirin.Yarım saat kadar tepside havalandırıp yiyebilirsiniz. Afiyet olsun.....






1 yorum :

icimdeki yolculuk dedi ki...

aaa hiç aklıma gelmezdi güzelde kızarmış.kelime doğrulama var sizdede yorum yazamak zor oluyor kaldırısanız yorum açısından kolaylık olur