21 Haziran 2014 Cumartesi

ELİNİZİ UNA HAMURA SÜRMEDEN YAPABİLECEĞİNİZ PRATİK CIVIK ÇÖREK TARİFİ

 
 
Annem biz küçükken yapardı. Şimdi soruyorum tarifini hatırlamıyor bile. O zamanlar çocuklarım çeşit çeşit yesin diye yapardım. Şimdi tek başına yiyemediğim için tarifini de unuttum diyor.
 
MALZEME:
-1 Su bardağı süt.
-1 su bardağından bir parmak kadar sıvı yağ.
-Yarım su bardağı yoğurt.
-Yarım su bardağı ılık su.
-1/4 Yaş maya.
-2 tatlı kaşığı toz şeker.
-1 Buçuk tatlı kaşığı tuz.
-İsteğe göre bir çay kaşığı mahlep.
-4 Su bardağı(silme) un .(Ben tam tahıllı buğday unu kullandım. Tercih sizin.)
İç Malzeme:
İsteğe göre; peynir, doğranmış zeytin, sucuk, sosis, dereotu, doğranmış kırmızı-yeşil biber, maydanoz, ceviz her şey olabilir.
YAPILIŞI:
 Bütün malzemeleri karıştır. Mayası gelinceye kadar beklet.
 İç malzemelerini ilave et karıştır.
 yağlanmış tepsiye kaşıkla dök.
 Üzerine 1 yumurta kır.
 Kaşıkla üzerini düzelt.
 Çörekotu, susam serp.Tepside iyice kabarıncaya kadar beklet.
   (Bu aşamada İstenirse fırını 50C'de ısıtıp daha çabuk kabartabilirsiniz.)Pişirip afiyetle tüketin.
 





 



 



 

Hiç yorum yok :