16 Eylül 2014 Salı

ANNEMİN RUS SALATASI TARİFİ



Hazır mayonez ve garnitürler satılmasına rağmen rus salatasını hala annemin tarifine göre yapıyorum. Ancak acil durumlarda hazır malzemeleri tercih ediyorum.
    En son yaptığımı sizler için fotoğrafladım.
 






Mayonez için malzeme:
2 yumurta sarısı
1 çay kaşığı hardal
Yarım limon suyu
Bir su bardağı zeytin yağı
Kararınca tuz.
 
Garnitür için malzeme:
Bir kutu bezelye konservesi
Haşlanmış küp küp doğranmış havuç ve patates.
Yine küp küp doğranmış kornişon veya salatalık turşusu.
(Havuç, patates ve kornişonu ölçüsüz göz kararı koyuyorum.)
 
YAPILIŞI:
Hardal, tuz, limon suyu, yumurta sarısını mikserle çırparken zeytin yağını da ip gibi incecik akıtıp yediriyorum.(eğer mayoneziniz yağı yemez bozulursa, bir tatlı kaşığı nişastayı bir miktar su ile muhallebi gibi pişirip soğuyunca bozulan  mayonezinize katarsanız toparlanır.)
    
    Bu malzemeyle birbuçuk bardağa yakın mayoneziniz olur.

     En son mayonezinize garnitürlerinizi de karıştırıp afiyetle tüketin.






 

Hiç yorum yok :