26 Ekim 2013 Cumartesi

Nevin Ablam daha önce işlediği kanaviçenin etrafına mutfağında raf örtüsü olarak kullandığı beyaz işi monteleyerek çok nefis bir orta sehpa örtüsü oluşturmuş.Her nakışın, her kumaş parçasının hayatımızda bir sürü anısı, yaşanmışlığı  varken onları atmak hiç kolay olmuyor.Hani derler ya "insanın paçavra kadar ömrü yok " diye evet anıları  yaşatmak bazen bir nakış parçası ile bile mümkün.





Arkadaşlar Nevin Ablam bu fiskos örtüsünün çiçeklerini çok ilginç bir yöntemle yapmış. Umarım sizlerde faydalanırsınız. Kumaşa çizdiği deseni porselen veya bir parça fayans  üzerinde kalem havya ile yakarak kesmiş, kenarlarına bir ton farklı ipek kurdela teğellemiş ve kumaşa montelemiş .



Bu şık makas kabı da dikiş dikmeyi seven hanımların çok hoşuna gidecek sanırım.


Nevin Ablamın kırkyama "ŞIMARIK MODEL" çok amaçlı örtüsü .
Ellerine sağlık ablacığım.Çok emek vermişsin ama değmiş.



Nevin Ablamın diktiği bu mufak önlüklerine bayıldım. Aynılarından dikmeyi düşünüyorum.Dilerseniz sizde yapın model burada nasılsa...

Bu ayakkabı çantasıda çok güzel olmuş değilmi......






Kırkyama yatak örtümü nihayet bitirebildim arkadaşlar çok uğraştım fakat bence güzel oldu.Siz ne dersiniz...!
      Yazlıkta oğlumun odası için yaptım.Arkadaşım Rezzan Hanım;  "giderken bu örtüyü sakla hırsız gelirse ilk bunu alır harika olmuş " dedi. Diğer arkadaşlarım da çok beğendiler.
rengarenk
rengarenk
     






      Yıllar önce balkonda kullanmak için yaptığım şirin yastığım eskidi ve ben atmak üzereyken arkadaşım Meloş bu yastığın çok şirin olduğunu mutlaka yenilemem gerektiğini söyledi. Kendisi de yapmak üzere modelini aldı.Bu sevimli yastık kısmetse yine balkon sedirimi süslemeye devam edecek sizler de görün istedim arkadaşlar.Deseni çift taraflı tela ile kumaşa monte edip kenarlarını sıkılaştırılmış zik zakla toparladım.Neşe katsın diye evde bulunan yarım incileride dikince olduda bitti . 
      Kocaman insanlarız fakat her zaman çocuk bir tarafımız kalıyor olmalı ki bu tür şeyleri seviyoruz.Ben bu çocuk yanım yok olmadığı için mutluyum. Allahıma çok şükürler olsun.
 





KIRKYAMA YATAK ÖRTÜLERİM


rengarenk
RENGARENK
RENGARENK

RENGARENK








RENGARENK


         

 

RENGARENK



























BEBEK YORGANI DİKİYORUM

         Oğlum Okan doğduğun da annem yün yorgan diktirmişti.4-5 yaşlarına kadar kullanmış küçük gelince kaldırmıştım. Satenden yüzü vardı. Yün satenden çıkmasın diye yorgancı üzerine incecik pamuk döşemiş. Gittiğim mefruşat kursunda öğretmenimiz Ayşe hanım'ın desteğiyle kendim de yorganı yeniden dikme cesareti buldum. Çamaşır makinasında 30 derece de yalnızca yumuşatıcı ile yıkadım söktüm kabartıp yeniden astara döşedim.Yün üzerine çıkmasın diye de tekrar süslü kırkyamadan yüz yaptım.Ortadaki desenin etrafına yeşil biye koyduğum taraf yün, sarı biye koyduğum taraf ise içinden çıkan yıkandığı halde hiç bozulmayan pamuk oldu.  İnce pamuklu satenden göbekli çarşaf yaptım. tamamen sağlıklı organik bir bebek yorganı oldu.Artan parçasından da yastık yaptım.Tek iş Okanın evlenip, torunun gelmesine kaldı galiba...











 






RENGARENK








 
RENGARENK
 










KARDEŞİM ESRA'DAN  GÜZELLİKLER SUNUYORUM SİZLERE(KIRKYAMA MUTFAK ÖNLÜKLERİ)


RENGARENK





RENGARENK

RENGARENK
      

KIRKYAMA KATEDRAL PENCERESİ KIRLENTLER

Mefruşat kursunda öğretmenimiz Ayşe Hanım'ın rehberliğinde yaptığım Katedral penceresi modeli kırk yama kırlentlerim harika oldu.Teşekkürler öğretmenim....



RENGARENK
            


RENGARENK

RENGARENK

 MEFRUŞAT KURSUNDA YAPTIĞIM ÇEYİZ HURÇLARI
        Çiçeklerini saten kumaştan kendim yaptım.
RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK







 
SANDIK BEKLEYEN  BEYAZ İŞLERİN YENİ HALLERİ

                          Sevgili anneciğimin yıllar önce çeyizime yapıp uyku setleri çıkınca sandık beklemek zorunda kalan beyaz işlerini  dertsiz kumaşa yeniden monte ederek göz önünde olsun istedim.annemin öpülesi ellerine sağlık iyiki yapmış bu şekilde beyaz işlerimin ömrü bir otuz yıl daha uzamış oldu. gerçekten insanın içi açılıyor. Birde anne elinden yapılmış olunca daha bir başka oluyor.Kırlentin etrafına ona uygun dantel örerek orta sehpası yaptım. Karyola eteğinide fiskos , kullanmaktan yıpranan masa örtüsünüde yeniden kumaşa monte ettim. Bence çokta güzel oldular. takdir sizlerin ANNEMİN ELLERİNE SAĞLIK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK


RENGARENK




Hiç yorum yok :