25 Ekim 2013 Cuma






      Sema ablamın gelinliğinden artan dantelleri krem rengi dertsiz kumaş üzerine monteledim.Bence çok güzel oldu.








     Sema ablam sandık bekleyen gelinliğini değerlendirmemi istedi.Bende hatırası olan bu gelinliğin göz önünde olmasını istediğim için masa örtüsü yapmaya karar verdim.Bordo dertsiz kumaş alıp tek tek söktüğüm çiçekleri orta kısmına ve eteklerine monteledim.kalan kumaş ve tül kısımlarıyla da yine başka bir masa örtüsü yapmayı düşünüyorum bitince onu da paylaşırım sizlerle arkadaşlar.
       Masa örtünü sağlıkla sıhhatle iyi günlerde kullan ablacığım.






     Arkadaşlar bugün Kardeşim Esra'nın yaptığı tüllerle süslü bu küçük hoş sepetin görüntülerini sizlerle paylaşmak istedim.Kendisi peçetelik olarak yapmış fakat ben henüz kullanma amacımı tesbit edemediğimden  dolaba kaldırdım.






    Bunlarda Esranın Bana yaptığı iğne oyaları çok güzeller değil mi? 

  







   Bu Yemenileri de  Nurten yaptı ellerine sağlık Nurtenciğim!.... 
 




 
 Arkadaşlar yeni diktiğim bu bluzumun yakasını görmenizi istedim. Mağaza da kumaşı çok beğendim. Hem desenini, hem de pamuklu bir kumaş olduğu için yazın çok kullanışlı olacağını düşündüğümden hemen almak istedim.Fakat çok az kalmıştı. Ben de kumaşın yetmediği yaka kısmını kalıbına uygun ördüm. Kumaş desenindeki çiçeklerin benzerini de örerek yakasına monte ettim. Yaptığım şeyler çok güzel olmayabilir fakat kendi yaptığım şeyleri severek giyiyorum.
   Ben yaptım-Benim emeğim-Ben beğendim-Allah nasip ederse bu yaz şıkır şıkır giyeceğim.

rengarenk
rengarenk
rengarenk





rengarenk





             Elde kalmış dolap bekleyen dantellerimi sizlerle paylaşmak istedim.Bunlar ilerde sizlerin karşısına değişik yüzlerle tekrar çıkabilirler çünkü bunları farklı şekillerde değerlendirmek istiyorum ama henüz karar vermedim ne yapacağıma.


rengarenk
rengarenk


rengarenk
     Nevin ablamın yıllar önce hediye ettiği ama hala severek kullandığım tepsi örtüm.
rengarenk

     Sema ablamın hediyesi tepsi örtüm.

rengarenk


















Benim kendimin yaptığı hesap işi namaz baş örtüsü




RENGARENK

RENGARENK



Pul ve boncukla yaptığım namaz baş örtüleri
RENGARENK

İğne oyalarım

RENGARENK

RENGARENK




Bu namaz baş örtüsünü Esracığım yaptı bana

RENGARENK


Boncuklu iğne oyalarını da ben yaptım . 
Boncuk abartılı olsada bana neşe veriyor.

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK




           Bu yemeni anneannemin kendi çeyizinde  olup, annemin çeyizine koyduğu bir yemeniymiş. Annem de bizlere kızlarına birer tane hatıra verdi.Kenarının oyasını ben yaptım. Ama kullanmaya kıyamıyorum.O kadar ince ki parşömen kağıdı gibi en az 70 yıllık anlayacağınız antika.
RENGARENK




       Çok eskiden yaklaşık 20 yıl önce Çorum ipi diye bir ip çeşidi vardı. örmesi zordu fakat örüp ütüleyince bir daha bozulmuyordu. Şimdi de noylon ipler var ütüleyince bir daha ütü istemeyen bu modeli sizlerde o ipten yapabilirsiniz.


RENGARENK



RENGARENK
RENGARENK
RENGARENK 



          Oldum olası dantelleri kıyafetlerde kullanmak hoşuma gitmiştir. Bu dantel yakayı kumaşa monte ederek severek giyeceğim bir bluz yaptım.Sizlerin beğenisine sunuyorum.



RENGARENK

rengarenk










       TEPSİLERİMİN ÇOĞU AHŞAP BOYAMA OLDUĞU İÇİN TEPSİ ÖRTÜSÜ KULLANILMIYOR.FAKAT GÜMÜŞ TEPSİLERİDE ÖRTÜSÜZ DÜŞÜNEMİYORUM.BU ŞIK ÖRTÜYÜ BEN YAPTIM UMARIM BEĞENİRSİNİZ.
RENGARENK


RENGARENK

 Hayvansever bir insan olarak gerçek kürk kullanmaya karşı olduğumdan, peluştan yaptığım bu kaşkolu sizlere de tavsiye ederim.
RENGARENK
RENGARENK
        Kendimin düşünerek oluşturduğum, kışın soğuğun da  boynumu sıcacık saran peluştan yaptıgım bu şık kaşkolu beğenilerinize sunuyorum.Bende boyun fıtığı olduğu için soğuk havayı direkt boynumda hissediyorum.Ama bu kaşkol inanın çok faydalı tüylerinin arasında sıcak havayı tuttuğu için boynu çok koruyor.



 BENİM TAM SEKİZ AYDA BİTİREBİLDİĞİM DANTEL ANGLEZ ÖRTÜM

                   Önce anglezi metrelerce ördüm.parşömen kağıdına her motifi ayrı ayrı çizip kalıp olarak kullandım. üzerine anglezi teğelleyip iğne ile içlerini işledim ve birbirlerine monte ederek örtüyü tamamladım.çok zahmetli oldu ama güzel oldu.



RENGARENK



RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK



RENGARENK



RENGARENK

RENGARENK
 İğne oyasını çok severim hele böyle gerçeğine uygun şekilde yapılanını zordur ama güzel duruyor.
Serpil Hanım'ın bana hediyesi  olan yaka çiçeğini elişi severler eminim çok beğenecektir.



BU SÜRYANİ İŞİ ODA TAKIMINI BENYAPTIM, KULLANIYORUM ÇOK GÜZEL DURUYOR .
BEN PIRILTILI ŞEYLERİ SEVİYORUM.

RENGARENK 
 








     SEMAHAT'İN HEDİYESİ BU HAVLU EL EMEĞİ GÖZ NURU BİR ŞAHESER

RENGARENK

 NURTEN'İN BANA YAPTIĞI İĞNE OYASI YEMENİ UCU






RENGARENK
RENGARENK




RENGARENK


Kardeşim Esranın ördüğü dantelleri kanepe üzerine çarşaf olarak sardırdım .Yatılı misafir geldiğinde pırıl pırıl güzel oluyor.
RENGARENK

RENGARENK

              Şanel saten üzerine tül perde üzerinden kestiğim simli çiçekleri çift taraflı tela ile yapıştırıp , gümüş renkli boyutlu boncuk boya ile sabitledim. Bohça olarak yaptım fakat örtü olarak da kullanılabilsin diye dört kenerına da çiçekler koydum.Bence çok güzel oldu ya sizce !...

RENGARENK

RENGARENK
RENGARENK

 BUNLARDA KENDİ EL EMEĞİM PEÇETELİKLERİM ....
RENGARENK

RENGARENK
RENGARENK
KENDİ ÖRDÜĞÜM SU TABAĞI ÖRTÜSÜ BEN UFAK AYRINTILARI ÇOK SEVİYORUM. BAZILARI GEREKSİZ BULSA DA GÖZE HOŞ GELEN BÜTÜN GÜZELLİKLERİ SEVİYORUM.

RENGARENK






                            


             Bu hoş civciv ve annesinden oluşan şık mumu da Yeğenim Hazal hediye etmişti öyle güzelki yakıp tüketmeye kıyamıyorum.
RENGARENK







RENGARENK 





      BUNLAR DA BENİM YAPTIĞIM
FERMUAR VE TÜL FIR FIR DAN OLUŞAN ÇANTAM
RENGARENK
RENGARENK 


RENGARENK
 
  Annemin çeyizim için yaklaşık kırk sene önce bursadan getirttiği ve kullanılmadan sandık bekleyen ipek çarşaflarımı oda takımı yaptım.Çift taraflı tela yapıştırdığım tülbentleri monte ettiğim , kenarlarınıda tekstil yapıştırıcısına sim katarak sabitlediğim bu takım harika oldu. Bana bu çalışmamda fikirleriyle yardımcı olan Semahat'e çok teşekkür ederim.




RENGARENK

RENGARENK
RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK

RENGARENK
 

Hiç yorum yok :