25 Ekim 2013 Cuma





RENGARENK

HAZAL'IN PANDA PASTASI
       Yeğenim Hazal henüz lise son öğrencisi son sürat Üniversite sınavlarına hazırlanıyor.Maaşallah çok beceriklidir. Bu gün yaptığı pastasını sizlerinde görmenizi arzu ettim. Harika bir görsel şölen  bence !.....
 Malzeme:
Yapmayı düşündüğünüz miktar kadar hazır  brownie keki
Üzeri için:
Bir paket krem şanti
Yarım paket muzlu Dr OutgerCremole
Bir buçuk su bardağı sütle çırparak üst dolgu kremasını hazırlayın.
Yapılışı:
   Hazırlayıp buzdolabında bir süre beklettiğiniz kremayı brownie kekin üzerine bolca koyup hindistan cevizi dolu bir tabağın içinde her tarafı kaplanacak şekilde gezdirin. Damla çikolatalarla da pandamızın gözünü burnunu, Pasta süsü renkli şekerlerle de ağzını yapınca panda pastamız yenmeye hazır olacak.
                                                                     AFİYET OLSUN......
  



GÜLLAÇ
Arkadaşlar Ramazan ayında iftar sofralarının değişmez lezzeti güllaç benim çok düşkün olmadığım fakat oğlumun tercih ettiği bir lezzettir. Her ne kadar Güllaç paketlerinin arkasında tarifleri olsa da ben o tarifleri değilde kendi ölçülerimde yaptığım zaman daha lezzetli buluyorum. Ayrıca güllacı tüketmeden 3-4 saat önce yaparsanız ve öğünlük yaparsanız daha iyi oluyor. Hele ertesi güne kalırsa tadı kaçıyor. o yüzden 34-4 kişilik tarifini vereceğim size, ben bir paketi birkaç defada yapıyorum.
Malzeme:
3 Yaprak Güllaç
2 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
yarım paket vanilya
2 yemek kaşığı gülsuyu
Arasına isteğe göre ceviz, fındık. damla çikolata veya hiçbir şeyde koymayabilirsiniz.
   Yapılışı:süt, vanilya ve şekeri elini yakmayacak şekilde ısıt. Şekeri karıştırarak erit.Güllaç yapraklarının parlak kısmı üste gelecek şekilde yaklaşık 15 cm kutrunda bir borcama fazla küçültmeden güllaçların yarısını kır döşe arasına istersen ceviz fındık vb... koy (ben bu sefer çikolata parçaları koydum.) Sütün yarısını kaşıkla her tarafına dök.kalan güllacı da aynı şekilde döşeyip kalan sütü ve gül suyunu dök.Servisten önce üzerini vişne, kayısı vb... reçel taneleriyle süsle buzdolabında 2-3 saat beklet sonra.... Afiyetle ye.
Not:Süt sıcak olursa güllaç hamur olur. Soğuk olursa da sütü emmez süt ılık olacak.

 
KAYSERİNİN TANDIR BÖREĞİ
      Cuma akşamı arkadaşlarla Safranbolu ya arasna çarşısına fasıl dinlemeye ve mangal közünde kahve içmeye gittiğimiz arkadaşlar Kayserili oldukları için Mübarek Ramazan akşamında sohbet gündemimiz yemekler, özellikle Kayseri yemekleri üzerineydi. Kayseri katmeri, Pehli, Tandır böreği gibi.... arkadaşlardan tarifini aldığım böreğin hamurunu hazırladım arkadaşlar Allah nasip ederse az sonra yapmaya başlayacağım güzel olursa sizlerle de buradan tarifini paylaşırım.

      Eveeet Tandır böreğini yaptım arkadaşlar.Ben çok beğendim fakat Sevgili eşim senin el açması böreklerin daha güzel oluyordu dedi.Şimdi Kayserili arkaadaşlardan aldığım birebir tarifi noksansız veriyorum arkadaşlar yeni lezzetler denemekten zevk alanlar yapsın.
    Malzeme:
8 Su bardağı un (1 Kilo)
4 Kaşık Sıvı yağ
2 Kaşık yoğurt
Tuz
Çok az yaş maya (1/4 kadar)
Aldığı kadar su ile kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yap.

 *Yağlamak için 250 gr margarin (ben yarısını tereyağ kullandım)
*3 Yemek kaşığı tahin.Yağı yakmadan erit ılıkken tahini kat karıştır.
   Hamuru dörde bölüp ince açtım.Tahinli yağı sürüp, Hamurun ortasını delip kenarlara doğru kıvırıp,kendi çevreside sarıp,buzdolabında yarım saat kadar dinlendirdim.
     Bu arada yarım kilo kıyma, üç büyük soğan, yarım demet maydanoz, karabiber,bir miktar yağ ve kararınca tuzla böreğin içini hazırladım.
   Dinlenmiş hamurları yarım santim kalınlığında açıp yağlanmış tepsiye yaydım. Her katına da kıymalı harcını koyup.üzerine yumurta susam ve çörek otu serpip 35 dakika kadar 175 derecede pişirdim. Afiyet olsun dostlar...


 

 




LEZZETLİ MAKARNA PİŞİRMENİN PÜF NOKTALARI

       Arkadaşlar yaz sıcakları başladığından beri el işlerime biraz ara verdiğim için sizlerle yemek tariflerimi paylaşmak istiyorum. Makarnayı ben çok severim fakat onu bildiğimiz geleneksel haşlama ve değişik soslarla tatlandırmanın yanında kendimin uydurduğu, bence de güzel ve lezzetli olduğunu düşündüğüm şekilde pişiriyorum.

    Öncelikle makarnayı teflon tencerede kararınca sıvı yağ ile aynı pilav pişirdiğimizde pirinçleri kavurur gibi hafif pembe kavuruyorum.(ben daha çok burgu ve fiyonk makarnayı tercih ediyorum.)Diğer tarafta buzlukta dondurduğum bir miktar tavuk filetoyu döner keser gibi ince ince doğrayıp onu da biraz kavurup makarnaların içine atıyorum. Pilava koyar gibi kararınca suyunu da koyup küp küp doğradığım domatesleri de içine atıp tuz, karabiber ekip orta ısıdaki ocakta bir miktar pişiriyorum.suyu az gelirse ilave ediyorum.Aynı pilav gibi biraz da kısık ateşte demlendirip.Ocağı kapatıyorum. Aman koyduğunuz suya dikkat edin. Aynı pilav gibi ne diri ne lapa tane tane olacak makarnanız. kilo olmaktan korkmuyorsanız üzerine mayonezde döküp tüketebilirsiniz. Ana yemek kadar göz ve mideye bayram ettiren bir lezzet oluyor.

         Afiyet olsun sizlere......















HEM KABARTMA TOZU, HEMDE MAYA KOYDUĞUM POĞAÇAMIN TARİFİ
 
Malzeme:
Bir paket margarin veya tereyağ (ben yarısını margarin, yarısını tereyağ koyuyorum.Tereyağ' ın kokusu biraz ağır geliyor.) 
Bir su bardağı süt veya yoğurt
Bir paket yaş maya
Bir paket kabartma tozu
Bir su bardağı sıvı yağ
Kararınca tuz
Bir tatlı kaşığı dolusu toz şeker
İki yumurta  (birisinin sarısı üzerine)
Yapılışı:
Tüm malzemeyi kulak memesi yumuşaklığında yoğur.Yarım saat beklet arasına peynir koyup yuvarlat. Üzerine çatalla çizik at.Yumurtasını da sür.Yarım saat kadar da tepside bekletip 170 derecede pişir.



























VİŞNE REÇELİ
Malzeme:
1 Kilo Vişne
1 Kilo Şeker
Bir yemek kaşığı sıvı yağ 
Bir fiske tuz.
YAPILIŞI:Vişnelerin çekirdeğini çıkartıyorum.Hiç su ilave etmeden ocağa koyuyorum çünkü vişne çok sulanıyor.Kaynamaya başlayınca tuz ve yağı ilave ediyor ocağın altını kısıp 8 dakika kadar daha pişiriyorum.Vişneler pişince şekerini ilave edip 3-4 dakika daha kaynatıp altını kapatıp kavanozlara koyup ağzını kapatıyorum. Kavanozu ters çevirip tanelerin homojen bir şekilde dağılmasını sağlıyorum.






CAM KAPAKLI TEFLON TENCEREDE PİZZA

 Malzemeler:(25-30 cm kutrunda bir teflon tencere için malzeme)
Bir Yemek kaşığı sıvı yağ
BirYumurta
Birbuçuk kahve fincanı yoğurt
Üç kahve fincanı un
Yarım çay kaşığı karbonat veya kabartma tozu
Kararınca tuz. 

 Üzerine biraz ketçap
 Bolca rendelenmiş kaşar peyniri
(Bunun dışında üzerinin harcı için herkes istediği malzemeyi kullanabilir. Sucuk, salam,dilimlenmiş yeşil zeytin,çekirdeği çıkartılmış siyah zeytin,domates.....vb)
Ben hem beyaz peynir, hemde kaşarı birlikte kullanıyorum daha güzel oluyor.
Yapılışı:
Yağ,yumurta,yoğurt,un,tuz ve kabartma tozunu bir kapta kaşıkla karıştırıp,yağlanmış teflon tencereye koydum.(Şekil1)


Şekil 1
 Üzerine biraz ketçap döküp elimle tencereye göre açtım.(ketçap ona lezzet veriyor hem de aksi halde hamur eline yapışır tencereye göre açarken)(Şekil 2 ve 3)
Şekil 2
h

Şekil 3
 Sonra üzerine malzemeleri koydum. (Ben önce dilimlenmiş sucuk, sırasıyla domates dilimlenmiş yeşil, siyah zeytin, beyaz peynir ve en son kaşar peynirini koydum.)(Şekil 4-5)
Şekil 4

Şekil 5
       Kapağını kapatıp aygazda kısık ateşte kaşarları eriyene kadar pişirin. Yaklaşık 8-9 dakikada pişiyor.Cam kapak pişerken buğulanıyor.Kapağı sakın hiç açmayın aradan kaşarların eridiğini görüyorsunuz.Sakın aygazda bırakıp başka bir işede bakmayın yakarsınız yoksa KISIK ATEŞTE başından ayrılmadan pişirin.




    NOT:     Bunu akşamdan hazırlayıp gece sahurda da pişirebilirsiniz arkadaşlar. Bekleyebiliyor çünkü çok besleyici lezzetli oluyor.Şimdiden AFİYET OLSUN









FASULYE DİZMESİ
(fASULYE ŞEKER FASULYESİ OLACAK)
Ayıklayıp yıkadığımız taze fasulyeleri kırmadan, tencerenin ortasına soyulmuş, ortadan ikiye bölünmüş yarım domatesi koyup fasulyeleri bir sıra diziyoruz.Ben lezzetini sevdiğim için bir tatlı biberi de ortadan  ikiye bölüp en alta koyuyorum.






İkinci sıraya soyulmuş, doğranmış domates ve soğanları ve tekrar fasulyeleri diziyoruz.















Dizme işlemi bitince en üstüne (ben tüm zeytinyağlılara çok yakıştırıyorum çok az toz şeker) kararınca tuz ve biraz bolca sızma zeytinyağı döküp üzerini alüminyum folyo ile kapatıp, hiç su katmadan domatesin suyuyla Aygaz'ın en küçük ocağında kısık ateşte ağır ağır pişiriyorum.Pişip soğuyunca servis tabağına ters çevirip afiyetle, özellikle pişmiş yufka ile tüketin. 
                           AFİYET OLSUN!...........






TARÇINLI HİNDİSTAN CEVİZLİ KURABİYE 
(Benim uydurduğum fakat yiyenlerin beğendiği bir tarif , kış mevsimlerinde de yanında  dumanı tüten bol tarçınlı bir saleple nefis olur doğrusu )
 Malzeme:
Bir paket Margarin
Bir su bardağı sıvı yağ
Bir su bardağı pudra şekeri
Bir yumurta sarısı
Bir çay bardağı hindistan cevizi (Bu arzuya göre istenirse yarım çay bardağıda olur.)
Bir paket vanilya
Bir paket Kabartma tozu
Bir tatlı kaşığı tarçın (arzu eden daha fazla da koyabilir)
Kararınca un .
Yapılışı: Tüm malzemeleri kulak memesi yumuşaklığında yoğur.Hafif pembe pişir. Soğuyunca üzerine Tarçın ve Pudra şekeri karışımı ele.
                                                                                               AFİYET OLSUN 





MEFRUŞAT ÖĞRETMENİMİZ AYŞE HANIM'IN ÖDÜL ALAN KADAYIFINI SİZLERLE PAYLAŞMADAN YAPAMADIM ARKADAŞLAR KESİNLİKLE YAPMANIZI TAVSİYE EDİYORUM.
(Laf aramızda şerbetli tatlı sevmeyen ben bile bu kadayıfı yiyorum.)
Malzeme:
Bir kilo kadayıf (Sarmalık)
250 gr. Tereyağ
Fındık
Tadı için:6 Su bardağı şeker-4 Su bardağı kaynar su. 2-3 dakika kaynat yeter.
         Kadayıfı parmağınıza sıkıca sarıp tepsiye dizin.Yağı eritip sarılmlş kadayıfların üzerine dikkatlice kaşıkla dökün.(Her kadayıfa tek tek dökülünce parlak oluyor) 170 derecede hafif pembeleşene kadar pişirip tepsiyi fırından alın ortalarına birer fındık yerleştirip biraz daha pembeleştirin.(Fındıkları sonradan koymamızın sebebi çok pişip lezzetini bozmuyor.)
Tatlı fırından çıkınca 10-15 dakika beklenip, ılık şerbeti dökülür. 2-3 saat sonra yemeye hazır hale gelir.
                                                    AFİYET OLSUN ARKADAŞLAR






KREM ŞANTİLİ TATLI (Mine Hanım'ın harika tarifi)
Malzeme:
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı (silme) karbonat
2 su bardağı un 
1 paket vanilya
Şerbeti:
3 su bardağı su
1 Buçuk su bardağı şeker
çeyrek limon
Kreması:
2 Paket krem şantiyi
Bir buçuk su bardağı sütle hazırla.
Yapılışı:
        Yumurta ile şekeri mixserle iyice çırp. Elenmiş un, kabartma tozu ,vanilya ve karbonatı ilave et. Yağlanmış, toz şeker ekilmiş 25-30 cm kutrundaki kalıba döküp yaklaşık 25 dakika 150 derece önceden ısıtılmış fırında pişir.
       Kek soğuyunca ortadan ikiye kes. Kaynamış soğumuş şerbetin yarısını alt keke dök üzerine krem şantiyi sür.
      Şantinin üzerine üst keki koy kalan şerbeti dök.            
     Hindistan cevizi ile süsle .
                                                                                        Afiyet Olsun


  
                                  









 
 Malzeme:
1 kilo yufka
3 Yumurta
2 Şişe Maden suyu
1 Su  bardağı süt
1 Su bardağı sıvı yağ.
 Biraz tuz
Rendelenmiş yarım su bardağı kaşar peyniri
250 gr. kadar beyaz peynir.

Tepsiye sermek için yağlı kağıt.
Yapılışı:
         Yumurta, süt, yağ,  tuz, maden suyunu karıştırın.
Tepsiyi yağlamadan yağlı kağıdı serin (aksi halde tepsiden kaldıramazsınız.)
İlk yufkayı alın elinizle buruşuk bir şekilde tepsiye yerleştirin (Şekil 1)
            Bütün yufkaları yerleştirince üzerine beyaz peynir ve rendelenmiş kaşar peyniri koyun.Kaşıkla yağ, süt...vb karışımı da döküp (Şekil 2) yaklaşık 170 derece ısıtılmış fırında pişirin. AFİYET OLSUN...!
(Şekil 1)
ekil 2)








       Sizlere yaklaşık iki haftadır  12 Mart'tan beri yeni bilgilerle ulaşamadım arkadaşlar biraz rahatsızdım. Fıtık ameliyatı ve  uzun zamandır beni rahatsız eden sırtımda oluşan benlerim alındı henüz pataloji sonuçları çıkmadı fakat çok merak etmiyorum. Kaderci bir insanım ne yaşamam gerekirse yaşarım. Yeter ki Rabbim benden ve ailemden rahmetini esirgemesin, herşeyin olduğu gibi ölümün de hayırlısını versin. Allaha şükür şimdi iyiyim ve yeni bilgiler yazabilecek kadar kendimi toparladım.  İçinizi karartmak istemedim.Ama öyle olduysa size vereceğim tatlı tarifiyle hem ağzınız tatlanacak hemde neşeniz yerine gelecek.
 


 ÇANKIRI' NIN ÇOK ÖZEL YUMURTA TATLISI
      Bu tatlı benim çocukluğumun damağımda kalan en önemli lezzetlerinden biridir.
       Çankırı'da eskiden bayramlarda 30-40 yumurtadan kocaman tepsilere yapılırdı. Şimdi  yeni nesil gençler  bu geleneği  baklava ile değiştirdi. çünkü çoğu bilmiyor yapmasını düşünün bir kere onca yumurta o zamanlar mixser'de yok elde kar gibi bir de bakır kalaylı tencerede çırpacaksın yumurtanın beyazını. Bu tatlıyı tutturmak çok zordu. O zamanlar kabartma  tozu da yoktu karbonat vardı bu tatlıya da kesinlikle karbonat konmaz, yoksa yemyeşil kösele gibi tepsiye oturur .Neyse korkmayın arkadaşlar ben size aynı lezzette bu güne uyarlanmış pratik tarifini vereceğim.
Malzeme:(20-25 cm kutrunda tepsi için)    150 derecede yaklaşık 25 dakika pişir.
*7 yumurta(Buzdolabından çıkmış soğuk yumurta olmaz.)
*Orta boy su bardağının yarısı pirinç unu, yarısı normal un (baklavalık sert buğday unu olacak)
*Bir çay kaşığı kabartma tozu
*Bir paket Vanilya
Şerbeti:
*3,5 su bardağı şeker
*3,5 su bardağı su
*çeyrek limon
kaynamaya başlayınca 2 dakika kaynat.
(Tadı da, şerbeti de soğuk olacak)

YAPILIŞI:
      Yumurtaların sarısını beyazından ayır.Beyazları mixser kabında kar gibiolana kadar mixserle çırp.(Kabı ters çevirdiğinde dökülmeyecek kararı budur).İstenilen kıvama gelen beyazların üzerine çırpmaya devam ederken tek tek sarılar ilave edilir.Yumurta sarılarının ilavesi bitince elenmiş un ve pirinç unu, kabartma tozu, vanilya karışımı yavaş yavaş ilave edilir. Bu aşamadan sonra çok karıştırılmaz. Özellikle metal kaşık kullanılmaz tahta kaşıkla savurarak karıştırılıp yağlanmış, yaklaşık bir yemek kaşığı kadar toz şeker serpilmiş kalıba dökülüp (toz şeker; hamurun kalıba yapışmasını önlediği gibi güzel pişmesini de sağlar.Bu yöntemi kek pişirirken de uygulayın) daha önceden ısıtılmış fırında pişirilir. 
rengarenk
rengarenk



rengarenk
           Pişen kek soğuyunca bir boy büyük tepsiye(tadı dökülünce bir misli büyür) ters çevrilip alınır.Soğuk şerbeti dökülür.Bir iki saat sanra afiyetle yenir.





 ADAPAZARI USULÜ KABAK TATLISI


       Bu özel tarifi mefruşat kursu öğretmenimiz Ayşe Hanım hafta sonu gittiği Adapazarı gezisinde araştırmış ve bizlerle paylaştı. Ben de siz yemek severlerinde işine yarayacağını düşünerek yazıyorum. Denedim harika oldu.
       Kabakları soyup yıkadım suyu süzülürken, tencerede bir su bardağı kadar şekeri çok az bir suyla fazla yakmadan karamelize ettim. (Kabak iki kilo kadardı.Şekeri göz kararı ayarladım.) Ocağı kapatıp her zamankinden biraz daha irice doğradığım kabakları karamelize ettiğim şekerin üzerine düzgünce bir kat şeker bir kat kabak olacak şekilde dizdim. Yaklaşık 24 saat beklettim.Kabaklar bütün suyunu saldı.Kısık ateşte iyice pişirip tepsiye dizdim. Hiç su katmadığım halde hala bir hayli suyu vardı onu da üzerine döküp fırına verdim.tamamen suyunu çekene kadar fırında 250 derecede tuttum. sonuç resimdeki gibi oldu. 
       Eşim daha önce bu lezzeti ,gerçek Adapazarı kabağını tattığı için çok beğendi ve benim  başarı karneme de  tam puan verdi . 
        Biz hanımlar pişirmekten üşenmiyoruz.Sadece sevdiklerimizi güzel tatlarla beslemek ve  yaptığımız lezzetlerin de beğenilmesini istiyoruz. Hanımları kandırmak çok kolay, buradan eşleri uyarıyorum.
      ''Bir teşekkür, bir eline sağlık'' denmesi biz hanımarı sizlere daha güzel yemekler pişirmek için şevke getirecektir.Bu arada ''kalbe giden yol mideden geçer'' sözünü de yabana atmayalım..
       



rengarenk

rengarenk




RENGARENK

2 Ölçü un (ölçü size kalmış ister kase, ister bardak kullanın)
1 Ölçü sıvı yağ
1 Ölçü şeker
1 Ölçü su

   YAPILIŞI
Soğuk su ve şekeri karıştırın bir kenera bırakın.
Sıvı yağ ve unu teflon bir tavada orta ısıda ateşte meyanesi gelene kadar kavurun.(un ve yağ iyice yumuşayıp kavrulan un yağını  bırakmaya başlayınca meyane gelmiş demektir.) O zaman soğuk şekerli suyu üzerine koyup suyunu çekene kadar kısık ateşte karıştırarak tutun.Daha sonra kaşıkla tabağa düzgün bir şekilde yerleştirip ılık veya soğuk tüketebilirsiniz.

                  AFİYET ŞEKER OLSUN












                  ESRA' NIN POĞAÇASI


        Kardeşim diye söylemiyorum. Esra her konuda olduğu gibi yemek konusunda da çok maharetlidir. Benim çok sevdiğim ve sürekli yaptığım bu  poğaçanın tarifini sizlerde bilin istedim arkadaşlar.


RENGARENK



Malzeme:
Bir paket margarin .(isteğe göreTereyağ da olabilir)
Bir su bardağı süt
Bir paket yaş maya
Bir paket kabartma tozu
Bir su bardağı sıvı yağ
Bir tatlı kaşığı dolusu şeker
 Kararınca tuz ve un
2 Yumurta(birinin sarısı üzerine)


Yapılışı:
              Tüm malzemeyi kulak memesi yumuşaklığında yoğur.1-2 saat buzdolabında beklet(istersen akşamdan yoğur sabah kahvaltıya pişir) Yuvarlak şekil ver (istersen içine peynir koy) üzerine bıçakla çizikler at.yumurtasını sür.Hiç bekletmeden 170 derecede pişir.
                                                                                                                                       AFİYET OLSUN

 SEVGİLİ ARKADAŞLAR sizlerle mutfaklarımızın vazgeçilmezi tereyağla ilgili annemden öğrendiğim bir püf noktasını paylaşmak istiyorum.



        Tereyağ özellikle köy tereyağı sağlıklıdır bu tartışılmaz fakat doğal olarak elde edildiği için kendine has benim hala alışamadığım kokusunu gidermek için annemden yardım istediğimde bana verdiği tarif umarım sizlerinde işine yarar. Marketlerde satılan tereyağlarında pastörize olarak elde edildiği için bu koku olmuyor.
                Tereyağını bir kapta yakmadan ağır ateşte eritin.soğuk su koyduğunuz bir kaba kepçeyle yavaş yavaş dökün.(Birden suya boşaltırsanız sıcak soğuk etkileşimi elinizi yüzünüzü yakarsınız Allah korusun) kaşıkla iyice karıştırıp bırakın yağ donunca kalıp gibi alın başka bir kaba kaşığın tersiyle bastırıp suyunu atın.Yani yağı yıkamış oluyorsunuz. İnanın kokusu gidiyor. Tavsiye ederim.



                 Benim yemeksever dostlarım sizlerle kardeşim Esma'nın kızı, çok sevdiğim yeğenim Hazal'ın kendi menüsünden  SEBZE ÇORBA sını paylaşacağım.Menü derken Hazal henüz daha lise öğrencisi ama yeğenim diye söylemiyorum gerçekten çok hanım hanımcık becerikli ve aynı zamanda çalışkan bir öğrenci annesinin de sağkolu dur.Şimdi böyle kızlar zor bulunuyor.Allah nazarlardan saklasın onu. Aslında Hazal'ın annesi okuldayken en sık yaptığı çorba olduğu için;

HAZAL ÇORBASI  diyelim biz adına.  (Bu çorbayı içen böyle enerjiyle yerinde duramıyor)                                       


Malzeme:
Üç yemek kaşığı un (tereyağıyla kavrulmuş)
Yarım kilo süt.
8-10 tane orta boy Mantar
1 orta boy kabak
1 kırmızı biber
1 Tatlı yeşil biber
1 tavuk bulyon
Karabiber,tuz ve kararınca su.

Yapılışı
         Tencereye biraz tereyağ koyup, küp küp doğradığınız kırmızı ve yeşil biberleri ilave edin. Yakmadan hafif öldürün.Üzerine küçük doğranmış kabakları, en son da doğranmış mantarları ilave edin. biraz daha yağda çevirip, sütle inceltilmiş kavrulmuş unu ve tavuk bulyonu tencereye ilave edin.Karıştırarak pişirin.Çorbanın kıvamını kendinize göre ayarlayın. İsteğe göre karabiber katabilirsiniz.                                                        AFİYET OLSUN
HAVUÇLU KARNIBAHAR(Benim uydurduğum)


RENGARENK
RENGARENK
        


            







Bütün hanımların ortak düşüncesi sabah kalkar kalkmaz ''-Bugün ne pişirsem acaba'' dır.Sizlerin eşi de benimki gibi çok sebze sevmiyorsa sorun iki katı olur bilirim. Gerçi benim eşim istemediği bir yemek olursa buzdolabından peynir yoğurt alır hiç sıkıntı yapmaz karnını doyurur. Ama ben istiyorum ki sofraya konan yemek sebze de olsa bir kebap kadar iştahla yensin.Bir laf vardır (Kırkına kadar et yiyen, kırkından sonra hayvanın yediğini otu yer ) derler. Tansiyon, şeker, kolestrol alıp başını gidiyor aksi halde.
                
               İşte şimdi vereceğim bu tarifi ben uydurdum, eşimde tabağıma az koy dediği halde hepsini bitirdi.Bizim evde karnıbahar çok tüketilmez ama ben turşusunu da her türlü yemeğini de çok severim.

Yapılışı:Karnıbaharları irice parçaladım. yıkayıp tuzlu, bol suyla geniş bir tencerede yenecek kıvamda haşladım.(Küçük tencerede haşlarsanız karnıbaharlar parçalanıp karışıyor ben öyle sevmiyorum)Diğer tarafta havuçları güzelce yıkayıp halka halka dağrayıp temiz kendi suyuyla kısık ateşte ağzını kapatıp,tuz ekip (sızma zeytinyağı koyarsanız daha güzel olur ) sıvı yağ koyarak havuçlar yumuşayıp yenecek kıvama gelene kadar pişirdim.
            Pişen havuçların üzerine suyunu süzdüğüm karnıbaharları ilave edip üzerine 2 yumurta ve karabiber ekip hepsini beraber yumurtalar pişene kadar ocakta tuttum.(Yumurtayı malzemenize göre ayarlayın 3-4 de olabilir.havuç ve karnıbaharlar yumurta ile kaplanacak) 
                     En son servis sırasında üzerine sarmısaklı yoğurt ve istenirse salça, pul biber, nane, az miktarda kekik  ve reyhan, tabii zeytinyağı da katarak hazırlayacağınız sosu döktüğünüzde inanın harika oluyor. 

                                    UMARIM SİZDE SEVERSİNİZ
                                                   ŞİMDİ DEN AFİYET OLSUN 








ARKADAŞLAR SİZİNLE NEFİS LAZANYAMIN TARİFİNİ PAYLAŞMAK İSTEDİM.

RENGARENK
RENGARENK

            İstediğiniz Marka bir paket Lazanya(Ben bir paket lazanyayı iki seferde yapıyorum.Mini fırının tepsisine bize yetiyor.)

Malzeme:( Mini fırın tepsisine)
Yarım paket lazanya
400 gr. kıyma
2 soğan
2 orta boy domates
2 yemek kaşığı zeytinyağı
100 gr. dil peyniri Bazen evde olmazsa kaşar peyniride kullanıyorum.

Beşamel sosu için:
2 çorba kaşığı tereyağı
4 çorba kaşığı un
750 ml.süt
Tuz, karabiber
Yapılışı:
        Tereyağı ile unu kavurun, soğuyunca, süte katıp tuz ilave edin çırpma teli ile yoğunlaşana kadar pişirin. kararınca karabiber katın. Ama sosu çok koyu yapmayın çünkü ben lazanyaları haşlamadan kullanıyorum.
        Diğer tarafta soğanı  yemeklik doğrayıp yağla hafif pembeleştirip, yine yemeklik doğranmış domatesi ve kıymayı, kararınca tuzunu, karabiberini ilave edip suyunu çektirip pişirin.
         Yağlanmış fırın tepsisine beşamel sosunun bir kısmını yayın. Üzerine lazanya yapraklarından dizin.üzerine bir kat daha beşamel sosu yayın üzerine kıymalı harçtan yayın.Bu işlemi en üste lazanya yaprakları gelecek şekilde tekrarlayın.kalan beşameli en üste lazanya yapraklarının üzerine yayın ve üzerine rendelenmiş dil peyniri serpip 200 derecelik fırında yaklaşık 10-15 dakika üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
                                                                                                                       AFİYET OLSUN


 SAFRANBOLU BAKLAVASI

RENGARENK




DÜN YAPTIĞIM BAKLAVA HARİKA OLDU ARKADAŞLAR SİZLERLE TARİFİNİ PAYLAŞMAK İSTEDİM. 
SAFRANBOLU BAKLAVASI


  60 cm lik davul fırın tepsisine göre malzeme(fakat ben yarım malzemeden iki tane mini fırın tepsisine yaptım.)
-Pişirme süresi 2 saat ilk 20 dakika 150 derecede, sonra 50 derecede pişirdim.
Malzeme:(35 pazı çıkıyor)
-1,5 su bardağı yoğurt
-3 yumurta sarısı
-1 su bardağı sıvı yağ
-yarım su bardağı sirke
-Yarım su bardağından az fazla su
Yağı
-1 kilo tereyağı
-1 su bardağı sıvı yağ
Tadı
-sekiz su bardağı şeker
-4 su bardağı su
-yarım limonu kes sıkmadan içine at.4 dakika kaynat.yarım çay bardağı soğuk su ekle.

Baklava hamuru ılık.Tadı kaynayıp altı kapatılınca bir 5 dakika bekletilip tatlıya dökülecek.

  Hamuru kulak memesi yumuşaklığında yoğur, pazıla, enaz 2 saat dinlendir.nişasta ile tek tek aç. tepsiye 5 yufkayı kurutmadan koy. Sonraki her katına ince çekilmiş çeviz koy.

       AFİYET OLSUN, AĞZINIZ TATLANSIN, SAĞLICAKLA KALIN



       Arkadaşlar sizlerle yaptığım ve beğendiğim lezzetleri paylaşmak istedim. 
       Ama öncelikle ALLAH'a bizlere verdiği çeşit çeşit nimetlere şükretmemiz ve israftan kaçınarak imkanlarımız ölçüsünde ihtiyaç sahiplerine de yardım etmemiz gerektiğini söylemek istiyorum.
    Amacım bu resimlerle tadınızı kaçırmak değil dünyada aç insanların bulunduğunu unutmadan yiyeceklerimizi tüketeceğimiz kadar hazırlayıp, fazla ekmeğimizi çöpe atmadan buzdolabında saklayarak, hem yurt ekonomisine, hemde aile bütçesine katkıda bulunmuş oluruz. imkanları genişleyen aileler de dar gelirli ailelere yardım imkanı bulabilir.
       
     Unutmamak lazım ki komşusu açken tok yatan bizden değildir.







Hiç yorum yok :