25 Ekim 2013 Cuma

Eski teflon tavamdan Yazlığa mutfak saati yaptım.

 



 
YENİSİNİ ALMAK YERİNE, BODRUMDA BEKLEYEN ANSİKLOPEDİ KİTAPLIĞINI FOLYO İLE KAPLAYIP YAZLIKTA MUTFAKTA KULLANILIR HALE GETİRDİM.
      
      Parayla istediğiniz herşeyi satın alabilirsiniz arkadaşlar ama anılarınızı asla .Ben her eşyanın bir yaşanmışlığı , bir hikayesi olduğuna inananlardanım kolay kolay herşeyi atamıyorum fakat eskiyi de sevmiyorum o nedenle güncelleyebildiğim şeyleri yeniden kullanmaktan keyif alıyorum bu eski dolapta onlardan biri.





              



BALKONDA KULLANDIĞIM RENGİ SOLAN VE ALTINDAKİ KAUÇUKLARI DÖKÜLMEYE BAŞLAYAN PASPASLARIMIN YENİ HALLERİ

 

Paspasların eski solmuş ve tersindeki kauçuk kısmın dökülmüş hali


 


 
 Halı kaydırmazı  Sakallı iplerle ördüğüm dairelerle monteledim.

 Paspasımın son hali bence güzel oldu.
  





ELDE KALMIŞ KUMAŞLARDAN PAS PAS YAPTIM
              Rengarenk artık kumaş parçaları ile mutfağıma kocaman yuvarlak, pas pas yaptım. Aslında yapmayı hiç düşünmüyordum.
Mutfağıma yuvarlak kırmızı, mor, yeşil, turuncu rengarenk yuvarlak paspaslar alıp rastgele serpiştirmeyi düşündüm. Değil renklerini seçmeyi bu tür halı paspasları Karabük te hiçbir yerde bulamadım. Aslında ben bu şekilde mutfak dekorasyonunu televizyonda görmüştüm. Ancak şehir dışına çıktığımda gittiğim yerlerden bakıcam inşallah. Ama yaptığım bu paspası kendimde çok beğendim.Otantik bir paspas oldu.Yapımına gelince dikdörtgen kestiğim parçayı ortadan katladım. Ortalayıp köşelerinden ortada birleştirerek üçgenler yapıp astar kumaşa tutturdum.Kenarlarını fırfırla temizleyip astarlayıp alt dikişlerini kapattım.Bence güzel oldu siz ne dersiniz.











    Arkadaşlar sizlerle bugün oğlumun bir yere takılıp yırtılan kot pantalonundan yaptığım seyahat çantasını paylaşacağım. Yırtık olduğu için bir ihtiyaç sahibine de veremeyeceğim ve atılmaktan başka kaderi olmayan bu malzemeden yaptığım çantanın, Ön kısmına da körüklü bir bölüm daha yaptım. Arka kısmına da yine fermuarlı cep telefonu koyma kısmı yaptım. Artık bir tül parçasının üzerindeki çiçekleri de çift taraflı tela ile yapıştırıp kenarlarını da yaldızlı boyutlu boncuk boya ile sabitledim. Sizlerin de böyle malzemeniz mevcutsa buna benzer çanta, valiz vb... yapabilirsiniz.





Arkadaşlar evde kullanılmayan bir sürü polar vardı. Onları nasıl değerlendirebileceğimi düşünürken Esentepe Salı pazarından aldığım ihraç fazlası battal boy saten masa örtüsüyle çok amaçlı örtü yaptım.İsterseniz yorgan, isterseniz yatak örtüsü yapın size kalmış. Polarla satenin arasına kalın elyaf koyup yorganladım. Tüy kadar hafif ama sıcacık tutuyor. Tavsiye ederim. 
 
Arkadaşlar evde kullanılmayan bir sürü polar vardı. Onları nasıl değerlendirebileceğimi düşünürken Esentepe Salı pazarından aldığım ihraç fazlası battal boy saten masa örtüsüyle çok amaçlı örtü yaptım.İsterseniz yorgan, isterseniz yatak örtüsü yapın size kalmış. Polarla satenin arasına kalın elyaf koyup yorganladım. Tüy kadar hafif ama sıcacık tutuyor. Tavsiye ederim.

rengarenk

rengarenk

rengarenk
rengarenk


rengarenk

 


rengarenk







            Hangimizin evinde diktirdiğimiz perdelerin artan parçalarından yok ki arkadaşlar. İşte ben de bu artan tül parçalarını nasıl değerlendirebilirim derken; önce değişik ebatlarda torbalar diktim. onları kurdelelerle yaptığım çiçeklerle süsledim. bumlardan daha bir sürü hazırladım.sizlere bir tanesini sunuyorum örnek olarak.Bir yere hediye götürürken sıradanlıktan kurtulan hediyeniz ayrıca, bu şık torbalarla  karşınızdaki insana  verdiğiniz değerin de göstergesi oluyor.

                                                               rengarenk

rengarenk



Arkadaşlar sizlerle paylaşmak istediğim konu biz bayanlar için çok önemli parfüm. 

    Yediğimiz içtiğimiz herşeyin doğallığını kaybettiği şu zamanda kullandığımız parfümlerden bazıları da alerjiye sebep olmaktadır. Ben kendi yaptığım şeyi sizlerle paylaşmak istedim. Boşalan parfüm şişelerinden ağzı açılabilecek olanlarına aktardan aldığım SEDİR YAĞINI koyuyorum birkaç damlası bile yetiyor harika bir koku, hem de doğal denemenizi tavsiye ederim.




           Kardeşim Esranın atılacak dondurma kaplarından yaptığı siyah ve kırmızı takı kutularını görmenizi istedim. Plastik dondurma kabını kumaş kaplayarak süslemiş sizce de güzel olmamışlarmı?...Bence HARİKA olmuşlar. Ellerine sağlık Esracığım....
rengarenk







rengarenk
 


rengarenk







 Arkadaşlar giymekten vazgeçtiğim ayakkabımı saksı yaptım. Eskiden olsa atardım.Ama inanın şimdi elime geçen her şeyi ne yapabilirim diye düşünmeden edemiyorum.Yalnızca sularken sorun olacaktı dışına su akıtabilirdi bunu da evde çiçeklerime damla sulama yaptığım sulukla hallettim.(Büyük marketlerde rahatlıkla bulabilirsiniz ben kilerden almıştım) Umarım beğenirsiniz.


RENGARENK

RENGARENK
RENGARENK



RENGARENK
 

                  Annemden fidesini aldığım bu sardunya ya çok değer veriyorum. çiçeklerini görseniz bir harika açtığında sizinle paylaşırım.ebruli Fuşya rengi.

          Bu da dondurma kabı dışını renkli folyolarla kaplayıp altına bir iki sulama deliği açıp saksı olarak kullanabilirsiniz.

RENGARENK





SANDALYE VE TABURE MİNDERİ

       Tamamen çöpe atılacak  küçük parça kumaşlardan oluşan sandalye yada tabure de rahatlıkla kullabileceğiniz sıfır maliyetli bu minderi gittiğim mefruşat kursunda öğretmenimiz Ayşe Hanım'la önce 8x8 kareler kesip köşeden köşeye katlayarak dıştan başlamak üzere sırayla teğel yapar gibi yuvarlak yine eşimin eski gömleğinden oluşturduğumuz kalıba monte ettik. Fakat sonrasında ben ölçüye bakmadan rastgele küçük kareleri diktim.Yazın vinilex olan sandalye ve tabureler sıcakta terlettiği için rahat olmuyor. Ama bu şekilde hem şık, hem de rahat oldu.Parçaları tutturma işlemi bitince eşimin eski gömleğinin diğer parçasıyla da astarladık. Alttaki dikişleri temizlemiş olduk.Hepsi elde dikildi. Ben artan küçük kumaş parçalarını bir poşette biriktiriyorum.Birkaç tane daha karışık kumaşlardan rengarenk yapacağım. Sizlere de tavsiye ediyorum.
    


RENGARENK
RENGARENK





RENGARENK




BU SAKSI TAM BENLİK 

rengarenk



rengarenk

rengarenk
       Değerli Arkadaşlar bu ahşap kap, daha önce bir yapma çiçek altlığı idi. Rengi iç karatıcı koyu kahve olan bu kabı, çiçekleri yıpranınca atmaya karar vermişken kıyamadım. Bundan bir şey yaparım diye kısa bir süre sakladım. Sonra aman bundan ne olacak diye atıyordum ki dikiş kutusu olabilir dedim. Dış kısmını sarı yaldızlı boyayla boyayıp içinin bozuk olan dokusunu da beyaz folyo ile temizledikten sonra, onu yine çiçek altlığı olarak kullanmaya karar verdim. Bence böyle güzel oldu siz ne dersiniz.
 
rengarenk
 

 

 

 
 
 

Hiç yorum yok :